Ressources pour le personnel enseignant
Published by the Ontario Secondary School Teachers’ Federation (OSSTF), this unit is designed for teachers to use with Grade 10 English classes. It explores digital game literacy and the possibilities of creating and using digital games as a means of fostering social advocacy and change. The four lessons engage students in researching a local or global social issue of their own choice and using the digital game medium as a means of educating and informing. Specific knowledge and skills outcomes are included in the unit plan.
Format: PDF
Matières
Éducation artistique,
Anglais,
Sciences humaines et sociales
Liens avec le curriculum par province ou territoire :
Province : |
Années d’études : |
Lien avec le curriculum : |
Nouveau-Brunswick |
10 |
Aucun |
Alberta |
10 |
Aucun |
Territoires du Nord-Ouest |
10 |
Aucun |
Nouvelle-Écosse |
10 |
Aucun |
Ontario |
10 |
Aucun |
Île-du-Prince-Édouard |
10 |
Aucun |
Québec |
10 |
Aucun |
Saskatchewan |
10 |
Aucun |
Yukon |
10 |
Aucun |
Manitoba |
10 |
Aucun |
Colombie-Britannique |
10 |
Aucun |
Terre-Neuve-et-Labrador |
10 |
Aucun |
Nunavut |
10 |
Aucun |