Ressources pour le personnel enseignant
Canada’s Residential Schools: The Legacy (2015) is the final volume from the (TRC) and describes what Canadians must do to overcome the enduring and destructive legacy of Canada’s Residential Schools in a move towards reconciliation with the country’s first peoples. This volume examines the ramifications of residential schooling experienced by Aboriginal Canadians: poverty, poor health, increased mortality rates, and higher rates of imprisonment. In addition, the cultural impacts have resulted in the loss of many Indigenous languages and the damage to cultural traditions.
Author: Truth and Reconciliation Commission of Canada
ISBN: 978-0773546608
Déclarations des Nations Unies et exemples
- Déclaration universelle des droits de l’homme des Nations Unies
- Charte canadienne des droits et libertés
- Convention des Nations Unies relative aux droits de l’enfant
- Déclaration des Nations Unies sur les droits des peuples autochtones
Matières
Études autochtones,
Éducation physique et santé,
Mathématiques
Liens avec le curriculum par province ou territoire :
Province : |
Années d’études : |
Lien avec le curriculum : |
Nouveau-Brunswick |
9, 10, 11, 12 |
Aucun |
Alberta |
9, 10, 11, 12 |
Aucun |
Territoires du Nord-Ouest |
9, 10, 11, 12 |
Aucun |
Nouvelle-Écosse |
9, 10, 11, 12 |
Aucun |
Ontario |
9, 10, 11, 12 |
Aucun |
Île-du-Prince-Édouard |
9, 10, 11, 12 |
Aucun |
Québec |
9, 10, 11, 12 |
Aucun |
Saskatchewan |
9, 10, 11, 12 |
Aucun |
Yukon |
9, 10, 11, 12 |
Aucun |
Manitoba |
9, 10, 11, 12 |
Aucun |
Colombie-Britannique |
9, 10, 11, 12 |
Aucun |
Terre-Neuve-et-Labrador |
9, 10, 11, 12 |
Aucun |
Nunavut |
9, 10, 11, 12 |
Aucun |